Araştırma Alanları

  • Uluslararası Pazarlama: Uluslararası pazarlama, işletmelerin mal ve hizmetlerinin birden fazla ülkedeki tüketicilere veya kullanıcılara akışını planlamak, fiyatlandırmak, tanıtmak ve yönlendirmek için tasarlanmış iş faaliyetleridir.
  • E-Ticaret: Geleneksel ticaretin dijital bir versiyonu olan e-ticaret internet üzerinden mal veya hizmetlerin satın alınması ve satılması işlemlerinin tümünü kapsar.
  • Lojistik Eğitimi: Lojistik eğitimde meydana gelen değişimler, kalite ve akreditasyon  süreçleri, müfredatlar, staj, hoca ve öğrencilerin eğitim ve öğretim hakkındaki düşünceleri incelenmektedir.
  • Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimi: Üretim için gerekli hammadde tedariğinden başlayıp tüketicinin kullanımı sonunda oluşan atık ürüne kadar zincirin her aşamasının çevreye zarar vermeyecek şekilde tasarlanması ‘Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimi’ olarak ifade bulmaktadır.
  • Örgütsel Davranış: Örgütsel davranış, örgütsel ortamda çalışanların duygu, düşünce, tutum ve davranışlarının bilimsel ve sistematik olarak incelenmesidir.
  • Stratejik Yönetim: Bir organizasyonun uzun vadeli hedeflerine ulaşmak ve rekabet avantajı sağlamak için kaynaklarını etkili bir şekilde kullanmasını sağlayan bir yönetim sürecidir.
  • Ulaştırma Sistemleri: İnsan ve eşyaların belirli ve iyi tanımlanmış bir şekilde ulaşımı ile ilgili tüm fiziksel, sosyal, ekonomik ve kurumsal bileşenlerin bir araya getirilmesiyle oluşan bir küme olarak ifade edilmektedir.
  • Ulaştırma Sektörü ve Maliyetleri: Ulaştırma sektörü, insanların veya üretilmiş olan mal ve hizmetlerin bir yerden bir yere taşınabilmesini mümkün kılan sektör olarak tanımlanabilmektedir.
  • Lojistik Maliyetleri: Tedarik, üretim, satış ve dağıtımın neden olduğu maliyetler lojistik maliyetler olarak ifade edilebilir.
  • Sektörel İhracat: Dışsatım olarak da adlandırılan ihracat, bir malın veya hizmetin yurt dışındaki alıcılara satılmasıdır. İhracatın sektör bazında ele alınması ise sektörel ihracat olarak tanımlanmaktadır.
  • Uluslararası Petrol Piyasası: Uluslararası petrol piyasası, petrol piyasası aramacılığından başlayıp taşımacılığı, işlenmesi, pazarlaması ve petrokimya sanayisini de içeren çok geniş bir yapıya sahiptir. Birbirinden bağımsız veya birbirini etkileyen çok sayıda ve nitelikte siyasal, ekonomik, sosyo-kültürel ve teknolojik etkene bağlı olmasından dolayı karmaşık (kompleks) ve dinamik bir yapı söz konusudur.
  • Döviz Kurları: Döviz kuru, bir ülkenin para biriminin diğer ülkenin para birimi karşılığında sahip olduğu değer katsayısıdır. Döviz fiyatlarının belirleniş biçimi ve ekonominin dış dengesinin sağlanmasında döviz kurlarından faydalanma yol ve yöntemleri, Döviz Kuru Politikası olarak adlandırılmaktadır.